Pozor na podvod: SMS falešně láká na příspěvek na bydlení
Český Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal před několika hodinami upozornění týkající se podvodných SMS zpráv a e-mailů, které se snaží využít falešné vábení na proplácení nového příspěvku na bydlení od Ministerstva práce a sociálních věcí (MPSV). Namísto slíbeného zprostředkování…
Volali mi z čísla +790421295. Sdílím svou zkušenost i sem, protože vím, že volají i z tohoto čísla. Slečna se představila jako Klientské centrum a ihned mluvila o schůzce ohledně mého pojištění a chtěla vědět na jaké adrese schůzku chci. Protože momentálně se svou pojišťovnou něco řeším, jsem se mylně domníval, že se svou pojišťovnou mluvím a že se jedná o povinnou konzultaci, a svou adresu jsem vyzradil. Podvod jsem odhalil ve chvíli, kdy se mě zeptala na jméno. Nevěděla, s kým mluví, na což jsem se jí zeptal proč to neví a ona namíchnutá odpověděla, že kvůli GDPR a naléhala, abych jí řekl jméno. Neřekl jsem pravé jméno, nicméně schůzka byla domluvená a následující den dorazil finanční poradce z firmy Benefit as. Co tu tak čtu, tak při telefonické komunikaci nepřiznají, že se jedná o firmu Benefit as. Bude v tom nějaká právní klička, aby nevyžádaný hovor nebyl přímo od nich. Poradce jsem poslal pryč hned mezi dveřmi, takže nevím, co by se odehrálo na schůzce a vlastně jsem ani nevnímal nic z toho co se mi snažil říct. Chtěl být neústupný a měl tu drzost se ptát proč nemám zájem.
Více lidí by s nimi hovor mělo nahrát a v průběhu z nich dostat:
1. jak získali vaše číslo, kde sídlí jejich klientské centrum (údajně v Brně)
2. proč vám volají, když nejste jejich klientem a neznají vaše jméno ani vaše pojistné smlouvy
3. jejich reakci na odmítnutí schůzky
4. konfrontovat je, že se jedná firmu Benefit as.
Nahrávku tohoto hovoru přepsat do písemné formy a odeslat v písemné formě jako podnět na Úřad ochrany osobních údajů. V emailu zmiňte, že nahrávku máte k dispozici a že jste ochotni ji poskytnout, ale nesdílejte přepis nikde na internetu. Během hovoru nemusíte Klientskému centru říct, že hovor nahráváte, protože když máte podezření na podvod, můžete je nahrávat, aniž byste jim to museli oznamovat. ~ stiznosti@uoou.gov.cz
Můžete ohledně toho zavolat i na ČOIku a domluvit se, zda má smysl poslat stížnost i tam.
Obtěžující 29. 7. 2025 00
Volali, zvonilo dlouho, nezvedame.
Obtěžující 11. 7. 2025 00
Nevyžádaný hovor, nabízející jakousi prevenci....
Obtěžující 11. 7. 2025 00
"Klientské centrum", že prý řeší revizi smluv u Generali, ČPP, eon atd... blbý pro ně, že s nikým z nich nemám smlouvu, takže doporučuji blokovat.
Obtěžující 10. 7. 2025 00
Ohlásil se jako "klientské centrum" a nabízel pojištění, především životní pojištění. Zablokováno.
Obtěžující 9. 7. 2025 00
Finanční centrum vnucující finančního poradce
Nebezpečné 9. 7. 2025 00
Pedofilove. Volali me dvanactilete dceri a chteli nasi adresu a ze prijedou osobne.
Nebezpečné 9. 7. 2025 00
Ozvali se ohledně sjednání schůzky . Vůbec jsem nerozuměl co říkali. Byli dost naléhavý, radím položit a zablokovat.
Nebezpečné 9. 7. 2025 00
Revize smluv ohledně pojištění, určitě podvodné jednání
Obtěžující 7. 7. 2025 00
Nezvedat,ozvali se mi Ukrajinci, že jsem si prý půjčila peníze. Ihned jsem zavěsila
Nebezpečné 7. 7. 2025 00
Pán se představil jako Klientské centrum a neustále naléhal na sjednání schůzky, aby mohl vyškolený pracovník odhalit faktické chyby v mých smlouvách o pojištění. Ihned položte, jedná se podvod
Obtěžující 7. 7. 2025 +10
Nějaké klientské centrum 2025, chtějí zrevidovat smlouvy a dostat pracovníka k vam domů.
Obtěžující 7. 7. 2025 +10