Často kladené otázky
Zde jsme pro vás připravili odpovědi na nejčastěji kladené otázky.
Jak dlouho již tato služba funguje a pro koho je určená?
Služba vznikla v roce 2011 v České republice. Jedná se o webové fórum, na kterém mohou uživatelé sdílet zkušenosti s telefonními čísly, a to jak obtěžujícími (zejména telemarketing, průzkumy), tak užitečnými (např. kurýři, úřady)..
Hned od začátku se služba setkala s velmi dobrým přijetím, proto záhy došlo ke vzniku dalších jazykových verzí. Dnes fórum funguje ve více než 20 jazycích a 34 zemích po celém světě.
Služba je určená pro všechny lidi, kteří chtějí identifikovat majitele neznámého telefonního čísla. Novinkou od tvůrců fóra je vytvoření mobilní aplikace Call Insider pro telefony se systémem Android. Tato aplikace, která je napojená na databázi webu vyhledatcislo.cz, umožňuje navíc uživatelům telemarketingová čísla automaticky blokovat.
Co všechno mohou uživatelé zjistit o čísle, které jim volá?
Co znamená údaj „počet zobrazení“ u telefonního čísla?
Kdo tvoří databázi a jak je zaručena hodnověrnost komentářů?
Databázi telefonních čísel a hodnocení vytvářejí samotní uživatelé. Své zkušenosti mohou přidávat buďto prostřednictvím webových stránek nebo skrze aplikaci Call Insider.
Komentáře přidávají uživatelé stránek anonymně, takže jejich hodnověrnost není možné 100% zaručit. Samozřejmě se setkáváme s žádostmi o odstranění komentářů k telefonnímu číslu z důvodu, že se jedná o konkurenční boj a komentáře jsou smyšlené. Vyhrazujeme si proto právo komentáře smazat nebo i celou diskuzi k číslu zablokovat.
Každý uživatel má možnost jakýkoliv komentář okamžitě zneaktivnit do doby, než se jím budou moderátoři zabývat. Stačí kliknout na ikonu koše v pravém dolním rohu, vyplnit krátký formulář a potvrdit e-mailovou adresu, kam posléze uživateli přijde vyrozumění, jak s komentářem moderátoři naložili.
Je fórum moderované?
Můj komentář z fóra zmizel nebo je upraven, proč?
Komentáře upravujeme a mažeme z následujících důvodů:
- Obdržíme informaci, že daný komentář obsahuje znaky protiprávního jednání a toto jednání lze posoudit na základě všeobecné informovanosti.
- Obdržíme informaci, že daný komentář obsahuje osobní údaje dle zákona o ochraně osobních údajů (GDPR).
- Obdržíme informaci, že daný komentář je vulgární či dehonestující.
- Obdržíme žádost o stažení komentáře od policie.
- Obdržíme rozhodnutí soudu o stažení komentáře.
Jak mohu nahlásit závadný komentář?
Co mám dělat, pokud chci smazat komentář k telefonnímu číslu?
V případě, že se v komentáři objevují hanlivé výrazy nebo fakta, která mohou být obecně pokládána za lež, informujte nás prostřednictvím e-mailu vyhledatcislo.cz@ nebo korespondenčně na adrese:
P.O.Box 272Kurzova 2222/16
155 00 Praha 13
V případě, že je obecně zřejmé, že se daný příspěvek nezakládá na pravdě nebo je hanlivý, bude odstraněn. V ostatních případech kontaktujte policii, která musí prošetřit, zdali jsou dané příspěvky protiprávní. Provozovatel fóra poskytne veškerou součinnost při objasnění protiprávnosti daných příspěvků. Ve chvíli, kdy nás policie nebo soud informuje o protiprávnosti, můžeme daný příspěvek odstranit.
Komentář byl smazán, ale stejně se vyskytuje na Googlu. Proč?
Můžete mi poskytnout IP adresu nebo nějaké informace o autorovi komentáře?
Přidávání komentářů nepředchází žádná registrace. Komentáře vkládají návštěvníci stránek zcela anonymně – nevyžadujeme jméno ani e-mailovou adresu.
Stejně tak neukládáme v čitelné podobě IP adresy vkladatelů, pouze zašifrovaně. Jsme tak schopni např. určit, že dva komentáře byly napsány z jednoho zařízení, ale čitelnou IP adresu poskytnout nedokážeme.
Kdo odpovídá za obsah příspěvků?
Je k dispozici API?
Co mám dělat v případě, že se moje telefonní číslo nachází proti mé vůli na tomto webu?
Pokud zjistíte, že se na tomto webu zobrazuje Vaše telefonní číslo, můžete nás požádat o jeho odstranění prostřednictvím e-mailové či korespondenční adresy.
P.O.Box 272Kurzova 2222/16
155 00 Praha 13
(vyhledatcislo.cz@)
Vyhrazujeme si právo požádat Vás o doložení dokumentů, které dokládají, že telefonní číslo patří právě Vám.
Zadal jsem platné telefonní číslo, ale systém ho zamítl jako neexistující. Co mám dělat?
Proč jsou některé komentáře schované?
Proč nemohu nahlásit komentář?
Pokud jsme žádost o odstranění komentáře vyhodnotili jako neopodstatněnou, neumožňujeme opětovné nahlašování stejného komentáře až do uplynutí časového limitu. Pokud trváte na odstranění, můžete nás kontaktovat prostřednictvím e-mailové adresy vyhledatcislo.cz@ nebo korespondenčně na adrese:
P.O.Box 272Kurzova 2222/16
155 00 Praha 13
Nenašli jste odpověď na vaši otázku?
Pak nás jednoduše kontaktujte na vyhledatcislo.cz@. Děkujeme.